ZDALNE ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Utrwalenie głoski SZ w nagłosie wyrazów - ruletka

Utrwalenie głoski SZ  w śródgłosie wyrazów - krzyżówka

Utrwalenie głoski SZ w wygłosie wyrazów - O rety! Krety!

ĆWICZENIA ODDECHOWE

 

 

autor postu Joanna Wasielewska, logopeda

https://wordwall.net/play/1693/765/887

 

https://wordwall.net/pl/resource/1691888

 

https://wordwall.net/play/1693/048/452

 

ĆWICZENIA WSPIERAJĄCE I WZMACNIAJĄCE MOWĘ

 

 Zabawy oddechowa kształtujące siłę oddechu

 

RAKIETA

CEL: Będziemy próbować osiągnąć rekordową odległość lotu rakiety. Kształtować siłę oddechu.
Materiały:
Do przygotowania rakiety potrzebny jest :
-dostępny kolorowy papier,
-klej, kredki,mazaki,
-słomka do napoi oraz marker.

Kartkę składamy na pół i rysujemy rakietę lub statek kosmiczny. Następnie równo wycinamy. Potrzebujemy dwie sylwety tej samej wielkości. Teraz kolorujemy według własnego pomysłu. Na koniec smarujemy klejem brzegi i sklejamy tak, by w środek włożyć słomkę do napojów. Należy dobrze skleić wszystkie boki, żeby podczas dmuchania nie uciekało powietrze

 

 

 MAGICZNY KUBEK

CEL: Wydłużanie fazy wydechowej, wzmacnianie siły wydechu.
Potrzebne:
-kubeczek/szklanka/miseczka/słoik
-rurka
-płyn do naczyń
-trochę wody

Do naczynia wlewamy płyn do naczyń i odrobinę wody.
Musi być więcej płynu niż wody. Wkładamy rurkę i DMUCHAMY.

PAMIĘTAJ WDECH NOSEM.

 

 

LABIRYNT

CEL: Wydłużanie fazy wydechowej.

Do wykonania tego zadania wykorzystamy Wasze klocki. Zbudujcie z nich labirynt – na podłodze lub stoliku. Do labiryntu wkładamy kulkę ze styropianu lub zgniecioną gazetę. Zadaniem dla Ciebie  jest przemieszczenie (bez użycia rączek!) kuleczki przez labirynt do wyjścia, wyłącznie dmuchając na kuleczkę. W innej wersji można sterować oddechem za pomocą słomki do napojów.

Pamiętacie ----wdech NOSKIEM

 

 

PLANETA ZIEMIA

CEL: Utrwalenie głosek 3 szeregów, [r] oraz dźwięcznych - mowa i pismo.

Zbliża się Dzień Ziemi - 22.04. Proponuję, abyśmy nasze ćwiczenia logopedyczne nawiązali do tego dnia. Wykonajcie obrazek – narysujcie naszą PLANETĘ ZIEMIĘ , taką wesołą i uśmiechniętą –wolną od wszelkiego rodzaju śmieci. Wokół planety narysujcie śmieci /i podpiszcie/ jakie mogę jej zagrażać, np. plastik, puszka, szkło, …itd. W tych wyrazach są głoski, które będziemy utrwalać [s,z,c,dz,sz,ż,cz,dż,dz,ś,ź,ć,dź], [r], oraz głoski dźwięczne.

Miłej zabawy!

 


ŁÓDECZKI

CEL: Wydłużanie fazy wydechowej.
Co nam jest potrzebne do przygotowania zabawy?:
1. Miska.
2. Woda.
3. Lekkie przedmioty/kolorowe korki/piłeczki/itp.
4. Można użyć słomki

Poproście Waszych rodziców, aby pomogli Wam przygotować potrzebne materiały.
Na powierzchni wody kładziemy dowolne „łódki”, lekkie przedmioty, które będą utrzymywały się na powierzchni. Za pomocą wydechu (pamiętamy już: wdech nosem – wydech ustami) poruszajcie Waszymi statkami, niech pływają w różne strony.

 Życzę miłych ćwiczeń

 

 

DMUCHAJKI


CEL : Wydłużenie fazy wydechowej.
CO BĘDZIE NAM POTRZEBNE ?
1.Rolka po papierze toaletowym.
2.Klej.
3.Dostępne materiały: bibuła/ kolorowe lub białe kartki/ gazety/ nitki czy wstążki.
4. Nożyczki.
5.Mazaki, kredki.

A więc do dzieła! Wykonaj z rolki własną pomoc do zajęć logopedycznych. Do jednego końca (od wewnątrz) rolki - doklej wokoło kolorowe paski bibuły lub wąskie paski papieru, aby wystawały około 7-10 cm. Dmuchaj w drugi koniec rolki tak, aby paski po drugiej stronie unosiły się pod wpływem Twojego wydechu. Pamiętaj wdech --nos, wydech usta. Rolkę ozdób według własnego pomysłu. Może będą to smoki, krokodyle, a może wężyki...

 

 

PSZCZÓŁKA


CEL: Będziemy próbować osiągnąć rekordową odległość lotu pszczółki.
Materiały:
Do przygotowania latającej pszczółki potrzebny jest :
-żółty papier,
-biały czy niebieski papier na skrzydełka,
-klej/zszywacz,
-słomka do napoi [przecięta na pół] oraz marker.

Aby zrobić pszczółkę należy przygotować niewielki prostokątny kawałek papieru, nawinąć go na słomkę a następnie skleić. Zwinięty rulonik zdejmujemy ze słomki, spłaszczamy koniec i zszywamy zszywaczem biurowym lub mocno sklejamy.

Pszczółkę robimy z żółtego kółka oraz dwóch serduszek wyciętych z białego papieru. Na kółku rysujemy paski, oczy, buzię oraz czułka a następnie naklejamy skrzydła. Gotową pszczółkę naklejamy na rulonik papieru w miejscu zszycia/sklejenia. Dorysowujemy żądło.

Papierowy element z pszczółką nakładamy na słomkę trzeba ją przeciąć na pół, bo jest zbyt długa, a następnie siłą oddechu wprawiamy w lot. Pamiętamy o kształtowaniu prawidłowego toru oddechowego czyli przypominamy dziecku o nabraniu powietrza nosem i wydechu ustami:) Latająca pszczółka to dobre ćwiczenie oddechowe i fajna zabawa!

Kontakt

ZESPÓŁ PLACÓWEK OŚWIATOWYCH W LUBIENIU KUJAWSKIM
87-840, Lubień Kujawski
ul. Szkolna 15
 
sekretariat
tel. 054 2843 148
fax 054 2843 043
 
adres email: