Logopeda
Mikołajkowa gimnastyka buzi i języka
W ramach profilaktyki logopedycznej - odbyła się MIKOŁAJKOWA GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA.
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej.
Stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy.
Doskonalenie wymowy już ukształtowanej.
Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń.
Usprawnianie techniki czytania i pisania.
Wdrażanie dzieci do obcowania z literaturą i sztuką oraz twórczej aktywności słownej.
MOWA DZIECKA 5-6 LETNIEGO
GRUPA „MISIE” „ŻABKI” „PSZCZÓŁKI” „SÓWKI”
"Mowa nie pojawia się w jednej chwili. Nie jest królikiem wyskakującym z kapelusza, ale długą historią o króliku, jeszcze zanim ujrzymy końcówki jego uszu na brzegu cylindra…" [M. Rybka]
MOWA DZIECKA 3-4 LETNIEGO
GRUPA „JEŻYKI” „KOTKI” „TYGRYSKI”
"Mowa nie pojawia się w jednej chwili. Nie jest królikiem wyskakującym z kapelusza, ale długą historią o króliku, jeszcze zanim ujrzymy końcówki jego uszu na brzegu cylindra…" [M. Rybka]
PROFILAKTYKA LOGOPEDYCZNA
"Smok o sześciu paszczach"
Śpiewanie piosenek logopedycznych to doskonłe ćwiczenia, które pozwalają osłuchać się z prawidłową realizacją dźwięków. Do tego zadania dokładamy także kolorowankę logopedyczną, która usprawnia motorykę małą i wpływa znacząco na rozwój mowy.
Polecam >>>> https://logopedarybka.pl/o-wplywie-malej-motoryki-na-rozwoj-mowy-dziecka/
OGÓLNOPOLSKA AKCJA LOGOPEDYCZNA
W tym roku szkolnym uczniowie z Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim biorą udział w ogólnopolskiej akcji logopedycznej pod hasłem „NA TRUDNE SŁÓWKA LOGOPEDYCZNA POCZTÓWKA”.
RUSZAMY PEŁNĄ PARĄ W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2021/ 2022
Zajęcia logopedyczne ruszyły pełną parą. W przedszkolu trwaja badania przesiewowe. Mamy już kilkoro uczniów, którzy po kontrolnych badaniach mowy zakończyli terapię logopedyczną - sukcesem - piękną artykulacją! Nowy rok szkolny zaczynamy z uśmiechem i ogromną motywacją do pracy.
§ 25. Do zadań logopedy w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
ZDALNA LOGOPEDIA
Propozycje ćwiczeń usprawniających pracę narządów artykulacyjnych
Utrwalenie prawidłowej artykulacji w wierszach
W tym roku szkolnym realizowany był projekt "Gimnastyka buzi i języka w wierszykach Jana Brzechwy". Przenosimy się do krainy najpiękniejszych polskich wierszy dla dzieci, które niezmiennie od lat uczą i bawią, rozwijając wyobraźnię i wspierając prawidłową artykulację – dlatego bardzo chętnie do nich wracamy, na naszych zajęciach gościmy pana Jana Brzechwę już drugi raz.
Zachęcam do zabawy z wierszem, do recytacji, a także do wykonywania ilustracji do treści wierszyków. W zakładce /logopeda/ znaleźć można artykuł z lat poprzednich dotyczący tego projektu.
http://zpolubien.szkolnastrona.pl/index.php?c=page&id=40&s=2 Projek t"Gimnastyka buzi i języka w wierszykach Jana Brzechwy" (2017)
http://wierszykidladzieci.pl/wierszykibrzechwy.php wiersze Jana Brzechwy
autor postu: Joanna Wasielewska, logopeda.
ZDALNE ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Utrwalenie głoski SZ w nagłosie wyrazów - ruletka
Utrwalenie głoski SZ w śródgłosie wyrazów - krzyżówka
Utrwalenie głoski SZ w wygłosie wyrazów - O rety! Krety!
ĆWICZENIA ODDECHOWE
autor postu Joanna Wasielewska, logopeda
Kreatywne zabawy logopedyczne
Stymulacja funkcji motorycznych - to ćwiczenia motoryki dużej i małej, koordynacji ruchowej i wzrokowo-ruchowej – wspierającej komunikację.
Projekt logopedyczny " Gimnastyka buzi i języka w wierszykach Jana Brzechwy" 2019/2020
KOCHANE DZIECI, DRODZY RODZICE!
W ramach projektu logopedycznego „Gimnastyka buzi i języka w wierszykach Jana Brzechwy” zachęcam do wspólnej zabawy.
Wykonajcie wraz z dzieckiem pracę plastyczną dotyczącą wiersza „Pomidor”- według własnego pomysłu. Wytwory Waszej wyobraźni można przynosić do 28. 02. 2020r- będziemy je eksponować w kąciku logopedycznym - na korytarzu przedszkolnym. Czytajcie, recytujcie, wspólnie spędzajcie czas. Powodzenia!!!
Autor: logopeda Joanna Wasielewska
"Poniedziałek już od wtorku poszukuje kota w worku"
Wspieranie komunikacji werbalnej poprzez atrakcyjne i ciekawe zabawy logopedyczne.
Logo-Mikołajki
6 grudnia odbyły się Logo-Mikołajki. Podczas ciekawych zabaw logopedycznych- pod hasłem „Mikołajkowa gimnastyka buzi i języka” - sprawdzano funkcjonowanie narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego oraz żuchwy.
SZKOŁA PODSTAWOWA
Wywoływanie i utrwalanie głosek.
"KOTKI" 3 latki
ROZWÓJ MOWY W TRZECIM ROKU ŻYCIA - umiejętności oczekiwane rozwojowo:
-stały wzrost słownictwa,
-rozwój systemu fonetyczno-fonologicznego ( brak jedynie głosek dziąsłowych, stopniowe ustępowanie charakterystycznej miękkości głosek),
-szybki rozwój konstrukcji składniowych ( budowanie wszystkich typów zdań złożonych podrzędnie i współrzędnie),
-wzrost sprawności komunikacyjnej i społecznej.
"TYGRYSKI" 4 latki
ROZWÓJ MOWY W CZWARTYM ROKU ŻYCIA - umiejętności oczekiwane rozwojowo:
- stałe bogacenie słownictwa, budowanie zdań rozwiniętych i złożonych,
-rozwój systemu fonetyczno – fonologicznego ( pojawienie się głosek dziąsłowych, oprócz „r”,
- częste używanie wyrazów nazywających cechy – wzrost liczby przymiotników i przysłówków,
- spadek liczby neologizmów dziecięcych i błędów gramatycznych,
- wiek pytań – lawinowo wzrasta liczba pytań, pojawienie się pytania „dlaczego”,
-swobodne nazywanie relacji przestrzennych wyrażeniami przymiotnikowymi.
"MISIE" 4-5 latki
ROZWÓJ MOWY W CZWARTYM I PIĄTYM ROKU ŻYCIA - umiejętności oczekiwane rozwojowo:
- stałe bogacenie słownictwa, budowanie zdań rozwiniętych i złożonych,
-rozwój systemu fonetyczno – fonologicznego ( pojawienie się głosek dziąsłowych, oprócz „r”,
- częste używanie wyrazów nazywających cechy – wzrost liczby przymiotników i przysłówków,
- spadek liczby neologizmów dziecięcych i błędów gramatycznych,
- wiek pytań – lawinowo wzrasta liczba pytań, pojawienie się pytania „dlaczego”,
-swobodne nazywanie relacji przestrzennych wyrażeniami przymiotnikowymi.
"PSZCZÓŁKI" 5 latki
ROZWÓJ MOWY W PIĄTYM ROKU ŻYCIA - umiejętności oczekiwane rozwojowo:
- stałe bogacenie słownictwa, budowanie zdań rozwiniętych i złożonych,
-rozwój systemu fonetyczno – fonologicznego ( pojawienie się głosek dziąsłowych, oprócz „r”,
- częste używanie wyrazów nazywających cechy – wzrost liczby przymiotników i przysłówków,
- spadek liczby neologizmów dziecięcych i błędów gramatycznych,
- wiek pytań – lawinowo wzrasta liczba pytań, pojawienie się pytania „dlaczego”,
-swobodne nazywanie relacji przestrzennych wyrażeniami przymiotnikowymi,
-wzrost sprawności komunikacyjnej,
-rozwój konstrukcji składniowych.
"BIEDRONKI" 6 latki
ROZWÓJ MOWY W SZÓSTYM ROKU ŻYCIA - umiejętności oczekiwane rozwojowo:
-w pełni ukształtowany system fonetyczno – fonologiczny,
-wzrost zdolności narracji,
-początki kształtowania się wiedzy matejęzykowej,
- znaczny wzrost kompetencji komunikacyjnej,
- swobodne operowanie formami gramatycznymi.
"SÓWKI" 6 latki
ROZWÓJ MOWY W SZÓSTYM ROKU ŻYCIA - umiejętności oczekiwane rozwojowo:
-w pełni ukształtowany system fonetyczno – fonologiczny,
-wzrost zdolności narracji,
-początki kształtowania się wiedzy matejęzykowej,
- znaczny wzrost kompetencji komunikacyjnej,
- swobodne operowanie formami gramatycznymi.
Witamy po wakacjach!!!
Nowy rok szkolny 2019/2020 to nowe cele i zadania. Praca logopedyczna skupia się na badaniach mowy - profilaktycznych i kontrolnych. Rozpoczęliśmy już pierwsze zajęcia – towarzyszą nam: systematyczność, energia i dążenie do celu !!!
Nasze cele:
1. Stymulowanie mowy.
2. Rozwijanie rozumienia mowy.
3. Kształtowanie rozumienia mowy i języka.
4. Uczenie wypowiadania się i posługiwania się wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi, słowami, zdaniami.
5. Wywoływanie i utrwalenie prawidłowej realizacji głosek.
6. Rozwijanie różnych form komunikacji (alternatywnych form).
7. Usprawnienie motoryki i koordynacji narządów mowy.
8. Rozwijanie słownika czynnego i biernego.
9. Motywowanie i wspieranie uczniów oraz angażowanie rodziców w proces terapii logopedycznej.
Praca na zajęciach ma formę : grupową /4os/ , z całą grupą -profilaktyczne w gr. Przedszkolnych oraz indywidualną.
W tym roku szkolnym realizowany będzie projekt logopedyczny pod hasłem „Gimnastyka buzi i języka w wierszykach Jana Brzechwy” .Projekt przeznaczony jest dla przedszkolaków, organizowany przez . Joannę Wasielewską.
Utrwalamy głoski S, Z, C, DZ w zabawie " Mucha"
Bzzzzzzz
Pac, pac, pac
"Archeolodzy u logopedy" - utrwalenie głosek w mowie spontanicznej
Zabawy spontaniczne to wspaniały sposób na utrwalenie wywołanych głosek :-)
Strona: 1/2
- Strona 1
- Strona 2
- Następna strona
- Ostatnia strona