Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. Logopeda

Logopeda

Mikołajkowa gimnastyka buzi i języka

W ramach profilaktyki logopedycznej - odbyła się MIKOŁAJKOWA GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA. 

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ

Kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej.

Stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy.

Doskonalenie wymowy już ukształtowanej.

Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń.

Usprawnianie techniki czytania i pisania.

Wdrażanie dzieci do obcowania z literaturą i sztuką oraz twórczej aktywności słownej.

MOWA DZIECKA 5-6 LETNIEGO

GRUPA „MISIE” „ŻABKI” „PSZCZÓŁKI” „SÓWKI”

 "Mowa nie pojawia się w jednej chwili. Nie jest królikiem wyskakującym z kapelusza, ale długą historią o króliku, jeszcze zanim ujrzymy końcówki jego uszu na brzegu cylindra…" [M. Rybka]

MOWA DZIECKA 3-4 LETNIEGO

GRUPA „JEŻYKI”  „KOTKI” „TYGRYSKI”

 "Mowa nie pojawia się w jednej chwili. Nie jest królikiem wyskakującym z kapelusza, ale długą historią o króliku, jeszcze zanim ujrzymy końcówki jego uszu na brzegu cylindra…" [M. Rybka]

PROFILAKTYKA LOGOPEDYCZNA

"Smok o sześciu paszczach"

Śpiewanie piosenek logopedycznych to doskonłe ćwiczenia, które pozwalają osłuchać się z prawidłową realizacją dźwięków.  Do tego zadania dokładamy także kolorowankę logopedyczną, która usprawnia motorykę małą i wpływa znacząco na rozwój mowy.

 

Polecam >>>> https://logopedarybka.pl/o-wplywie-malej-motoryki-na-rozwoj-mowy-dziecka/

OGÓLNOPOLSKA AKCJA LOGOPEDYCZNA

W tym roku szkolnym uczniowie z Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim biorą udział w ogólnopolskiej akcji logopedycznej pod hasłem „NA TRUDNE SŁÓWKA LOGOPEDYCZNA POCZTÓWKA”.

RUSZAMY PEŁNĄ PARĄ W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2021/ 2022

Zajęcia logopedyczne ruszyły pełną parą. W przedszkolu trwaja badania przesiewowe. Mamy już kilkoro uczniów, którzy po kontrolnych badaniach mowy zakończyli terapię logopedyczną - sukcesem - piękną artykulacją! Nowy rok szkolny zaczynamy z uśmiechem i ogromną motywacją do pracy.

§ 25. Do zadań logopedy w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:

1) diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy oraz poziomu rozwoju językowego uczniów;
2) prowadzenie zajęć logopedycznych dla uczniów oraz porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli w zakresie stymulacji rozwoju mowy uczniów i eliminowania jej zaburzeń;
3) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami uczniów;
4) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistóww:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

ZDALNA LOGOPEDIA

Propozycje ćwiczeń usprawniających pracę narządów artykulacyjnych

Utrwalenie prawidłowej artykulacji w wierszach

W tym roku szkolnym realizowany był projekt "Gimnastyka buzi i języka w wierszykach Jana Brzechwy".  Przenosimy się do krainy  najpiękniejszych polskich wierszy dla dzieci, które niezmiennie od lat uczą i bawią, rozwijając wyobraźnię i wspierając prawidłową artykulację  – dlatego bardzo chętnie do nich wracamy, na naszych zajęciach gościmy pana Jana Brzechwę już drugi raz.

Zachęcam do zabawy z wierszem, do recytacji, a także do wykonywania ilustracji do treści wierszyków.  W zakładce /logopeda/ znaleźć można artykuł z lat poprzednich dotyczący tego projektu.

http://zpolubien.szkolnastrona.pl/index.php?c=page&id=40&s=2  Projek t"Gimnastyka buzi i języka w wierszykach Jana Brzechwy" (2017)

http://wierszykidladzieci.pl/wierszykibrzechwy.php wiersze Jana Brzechwy

 

autor postu: Joanna Wasielewska, logopeda.

ZDALNE ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Utrwalenie głoski SZ w nagłosie wyrazów - ruletka

Utrwalenie głoski SZ  w śródgłosie wyrazów - krzyżówka

Utrwalenie głoski SZ w wygłosie wyrazów - O rety! Krety!

ĆWICZENIA ODDECHOWE

 

 

autor postu Joanna Wasielewska, logopeda

Kreatywne zabawy logopedyczne

 

Stymulacja funkcji motorycznych - to ćwiczenia motoryki dużej i małej, koordynacji ruchowej i wzrokowo-ruchowej – wspierającej komunikację.

Projekt logopedyczny " Gimnastyka buzi i języka w wierszykach Jana Brzechwy" 2019/2020

KOCHANE DZIECI, DRODZY RODZICE!

W ramach projektu logopedycznego „Gimnastyka buzi i języka w wierszykach Jana Brzechwy” zachęcam do wspólnej zabawy.

Wykonajcie wraz z dzieckiem pracę plastyczną dotyczącą wiersza „Pomidor”- według własnego pomysłu. Wytwory Waszej wyobraźni można przynosić do 28. 02. 2020r- będziemy je eksponować w kąciku logopedycznym -  na korytarzu przedszkolnym. Czytajcie, recytujcie, wspólnie spędzajcie czas. Powodzenia!!!

Autor:  logopeda Joanna Wasielewska

"Poniedziałek już od wtorku poszukuje kota w worku"

Wspieranie komunikacji werbalnej poprzez atrakcyjne i ciekawe zabawy logopedyczne.

Logo-Mikołajki

6 grudnia odbyły się Logo-Mikołajki. Podczas ciekawych zabaw logopedycznych- pod hasłem „Mikołajkowa gimnastyka buzi i języka” - sprawdzano funkcjonowanie narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego oraz żuchwy. 

SZKOŁA PODSTAWOWA

Wywoływanie i utrwalanie głosek.

"KOTKI" 3 latki

ROZWÓJ MOWY W TRZECIM ROKU ŻYCIA - umiejętności oczekiwane rozwojowo:

-stały wzrost słownictwa,

-rozwój systemu fonetyczno-fonologicznego ( brak jedynie głosek dziąsłowych, stopniowe ustępowanie charakterystycznej miękkości głosek),

-szybki rozwój konstrukcji składniowych ( budowanie wszystkich typów zdań złożonych podrzędnie i współrzędnie),

-wzrost sprawności komunikacyjnej i społecznej.

"TYGRYSKI" 4 latki

ROZWÓJ MOWY W CZWARTYM ROKU ŻYCIA - umiejętności oczekiwane rozwojowo:

- stałe bogacenie słownictwa, budowanie zdań rozwiniętych i złożonych,

-rozwój systemu fonetyczno – fonologicznego ( pojawienie się głosek dziąsłowych, oprócz „r”,

- częste używanie wyrazów nazywających cechy – wzrost liczby przymiotników i przysłówków,

- spadek liczby neologizmów dziecięcych i błędów gramatycznych,

- wiek pytań – lawinowo wzrasta liczba pytań, pojawienie się pytania „dlaczego”,

-swobodne nazywanie relacji przestrzennych wyrażeniami przymiotnikowymi.

"MISIE" 4-5 latki

ROZWÓJ MOWY W CZWARTYM I PIĄTYM ROKU ŻYCIA - umiejętności oczekiwane rozwojowo:

- stałe bogacenie słownictwa, budowanie zdań rozwiniętych i złożonych,

-rozwój systemu fonetyczno – fonologicznego ( pojawienie się głosek dziąsłowych, oprócz „r”,

- częste używanie wyrazów nazywających cechy – wzrost liczby przymiotników i przysłówków,

- spadek liczby neologizmów dziecięcych i błędów gramatycznych,

- wiek pytań – lawinowo wzrasta liczba pytań, pojawienie się pytania „dlaczego”,

-swobodne nazywanie relacji przestrzennych wyrażeniami przymiotnikowymi.

"PSZCZÓŁKI" 5 latki

ROZWÓJ MOWY W PIĄTYM ROKU ŻYCIA - umiejętności oczekiwane rozwojowo:

- stałe bogacenie słownictwa, budowanie zdań rozwiniętych i złożonych,

-rozwój systemu fonetyczno – fonologicznego ( pojawienie się głosek dziąsłowych, oprócz „r”,

- częste używanie wyrazów nazywających cechy – wzrost liczby przymiotników i przysłówków,

- spadek liczby neologizmów dziecięcych i błędów gramatycznych,

- wiek pytań – lawinowo wzrasta liczba pytań, pojawienie się pytania „dlaczego”,

-swobodne nazywanie relacji przestrzennych wyrażeniami przymiotnikowymi,

-wzrost sprawności komunikacyjnej,

-rozwój konstrukcji składniowych.

"BIEDRONKI" 6 latki

ROZWÓJ MOWY W SZÓSTYM ROKU ŻYCIA - umiejętności oczekiwane rozwojowo:

-w pełni ukształtowany system fonetyczno – fonologiczny,

-wzrost zdolności narracji,

-początki kształtowania się wiedzy matejęzykowej,

- znaczny wzrost kompetencji komunikacyjnej,

- swobodne operowanie formami gramatycznymi.

"SÓWKI" 6 latki

ROZWÓJ MOWY W SZÓSTYM ROKU ŻYCIA - umiejętności oczekiwane rozwojowo:

-w pełni ukształtowany system fonetyczno – fonologiczny,

-wzrost zdolności narracji,

-początki kształtowania się wiedzy matejęzykowej,

- znaczny wzrost kompetencji komunikacyjnej,

- swobodne operowanie formami gramatycznymi.

Witamy po wakacjach!!!

Nowy rok szkolny 2019/2020 to nowe cele i zadania. Praca logopedyczna skupia się na badaniach mowy - profilaktycznych i kontrolnych. Rozpoczęliśmy już pierwsze zajęcia – towarzyszą nam: systematyczność, energia i dążenie do celu !!!

Nasze cele:

1. Stymulowanie mowy.

2. Rozwijanie rozumienia mowy.

3. Kształtowanie rozumienia mowy i języka.

4. Uczenie wypowiadania się i posługiwania się wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi, słowami, zdaniami.

5. Wywoływanie i utrwalenie prawidłowej realizacji głosek.

6. Rozwijanie różnych form komunikacji (alternatywnych form).

7. Usprawnienie motoryki i koordynacji narządów mowy.

8. Rozwijanie słownika czynnego i biernego.

9. Motywowanie i wspieranie uczniów oraz angażowanie rodziców w proces terapii logopedycznej.

Praca na zajęciach ma formę : grupową /4os/ , z całą grupą -profilaktyczne w gr. Przedszkolnych  oraz  indywidualną. 

W tym roku szkolnym realizowany będzie projekt logopedyczny pod hasłem „Gimnastyka buzi i języka w wierszykach Jana Brzechwy” .Projekt przeznaczony jest dla przedszkolaków, organizowany przez . Joannę Wasielewską.

 

Kontakt

ZESPÓŁ PLACÓWEK OŚWIATOWYCH W LUBIENIU KUJAWSKIM
87-840, Lubień Kujawski
ul. Szkolna 15
 
sekretariat
tel. 054 2843 148
fax 054 2843 043
 
adres email: