W ciągu całego tygodnia przeprowadziliśmy szereg działań w ramach Światowego Dnia Książki I Praw Autorskich. Gama aktywności była szeroka i bardzo urozmaicona, a wszystkie poszerzały wiedzę na temat budowy, produkcji i historii książek oraz uświadamiały czym są prawa autorskie. Wprowadzałý do świadomego oraz dojrzałego korzystania z dzieł czyjegoś autorstwa oraz prawidłowego opatrywania nimi dzieł własnych.
A było to między innymi tak...
Klasa 6a z okazji Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich na lekcji języka polskiego rozwiązała krzyżówkę, która utrwalała pojęcia związane z książką i czytelnictwem. Po odgadnięciu wszystkich haseł, wielkie zdziwienie wśród uczniów wywołało hasło główne: inkunabuł, czyli umowne określenie pierwszych druków. Następnie rozszyfrowali tytuły lektur, które czytali w klasach 4-6. Na koniec natomiast wspólnie zbierali argumenty na potwierdzenie tezy, że warto czytać książki.
Klasa 8b w ramach obchodów Światowego Dnia Książki rozpoczęła lekcję od Lekturowego Kalambury. Była to okazja do utrwalenia tematyki lektur obowiązkowych z klasy 7 i 8. Następnie sami stworzyli kalamburowy rysunek przedstawiających lekturę, która jest ich ulubioną.
Klasa 5c i 6b na dobry początek wykazywały się w quizie wiedzy na temat praw autorskich, a potem projektowały okładki swoich książek, aby zrozumieć głębiej czym jest dzieło i jakimi prawami mogą je opatrzyć.